Pozyskanie klienta to już nie tylko sprzedaż bezpośrednia. Żyjemy w ciągłym biegu i nie mamy czasu na chodzenie i załatwianie wielu spraw. Stąd też w odpowiedzi na oczekiwania klientów powstają liczne formy innej sprzedaży. Dlatego jeśli planujemy rozwój biznesu warto pomyśleć, czy nie skorzystać z usług callcenter.

Wielu osobom callcenter kojarzy się tylko i wyłącznie ze sprzedażą przez telefon. Ale praca konsultanta to obecnie o wiele więcej niż tylko kontakt telefoniczny w celu sprzedaży. Oczywiście, faktem jest że większość kampanii realizowanych poprzez „słuchawkę” opiera się na założeniach sprzedażowych, ale nie można także zapominać o znacznie szerszym zakresie działalności.

Kompleksowa pomoc

Callcenter to nie tylko projekty sprzedażowe. To także szereg doradców klienta, których służą pomocą oraz wyjaśnianiem wielu spraw. Praca na infolinii wymaga nie tylko pełnego profesjonalizmu ale także dopasowania się do klienta, a także realizacji założeń danej kampanii. Dlatego popularnym trendem stało się korzystanie z usług zewnętrznych callcenter. W oparciu o ich wiedzę i doświadczenie realizacja danych kampanii przebiega o wiele sprawniej. Natomiast firmie zlecającej odchodzi często problematyczna sprawa budowaniu nowego działu w strukturach. Samo powstanie działu to jednak niewielka część sukcesu. Nie zapominajmy, że za każdym wynikiem czy każdym wskaźnikiem stoi człowiek. To właśnie odpowiednio przeszkoleni doradcy decydują o sukcesie danego projektu. Inwestycja w wyszkolenie pracowników wymaga nie tylko czasu, ale także znajomości rynku i branży.

Innowacyjne podejście do klienta

Callcenter to nie tylko sprzedaż przez telefon ale cały pakiet rozwiązań, służących do kontaktu z klientem. Telefoniczna obsługa to najpopularniejsza forma obsługi, ale z powodzeniem sprawdza się także opcja czatu z konsultantem. Można wybrać jedną z tych opcji, ale warto pomyśleć o połączeniu tych dwóch rozwiązań. Bardziej tradycyjna obsługa maili to także istotna kwestia. Warto pamiętać, że każdemu klientowi czy kontrahentowi zależy na czasie. Szybkość obsługi jest tak samo ważna jak skuteczność załatwionej sprawy.

Nowe formy pozyskania klienta

Różne projekty

Warto także zaznaczyć, że callcenter to nie tylko projekty sprzedażowe poprzez kontakt telefoniczny. To także liczne kampanie dopasowane do aktualnych potrzeb klienta. To także obsługa reklamacji klienta – od momentu jej przyjęcia do zamknięcia procesu. Szczególnie ten rodzaj obsługi klienta wymaga wykwalifikowanych doradców. Poza rozpatrywaniem reklamacji kontakt telefoniczny jest także często wykorzystywany do badań jakościowych. Wielu firmom zależy na poznaniu opinii klienta na przykład podczas wprowadzaniu na rynek nowego produktu. Poprzez poznanie opinii oraz oczekiwań dana forma może wprowadzić zmiany lub uwzględnić je w przyszłym planowaniu.

Coraz częściej do callcenter zleca się prowadzenie kampanii związanych z monitorowaniem płatności i należności. Dzięki temu, że bieżący kontakt z kontrahentami jest zlecony za zewnątrz firmy, można się skupić na rozwijaniu bieżących działań. Natomiast po stronie callcenter i osób odpowiedzialnych za dany projekt jest monitorowanie i przypominanie fakturach i płatnościach. To bardzo dobre narzędzie, które pozwala zachować płynność finansową. W przypadku zalegania z płatnościami szybka reakcja poprzez blokowanie kolejnych zleceń sprawia, że ewentualne zadłużenie nie będzie się powiększało.

Znajdź najlepszą opcję dla swojej firmy

Jeśli właśnie zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z firmą zajmującą się telefonicznym kontaktem z klientem warto zaznajomić się z ofertą kilku i wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Przeglądnijmy realizowane przez nich projekty i sprawdźmy, czy jest wśród nich coś o podobnych założeniach do naszego. Zapytajmy o to jak przedstawiciele danego callcenter widzą jego realizację oraz czy coś by w tym zmienili. Pamiętajmy, że warto korzystać z doświadczenia.