Jak założyć sklep internetowy?

Czy wiesz, że Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce na świecie? Nic w tym dziwnego, skoro według badania „E-commerce w Polsce” już nawet 77% polskich użytkowników robi zakupy w Internecie, a kolejne firmy przenoszą swój biznes do sieci. Własny e-sklep to już nie tylko szansa, ale konieczność dla sprzedawców, którzy chcą dotrzeć do szerokiego grona konsumentów. Odpowiedz na potrzeby kupujących i zacznij sprzedawać online. Jednak najpierw przeczytaj, jak zbudować sklep internetowy, by pozyskać nowych klientów.

Jak zwiększyć sprzedaż, czyli dlaczego warto założyć własny e-sklep?

Rynek e-commerce rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie. Dużą rolę w sukcesie branży odegrała zmiana nawyków zakupowych konsumentów, którzy coraz częściej kupują bez wychodzenia z domu. Większa konkurencja, rozwój technologiczny oraz nowe potrzeby kupujących sprawiły, że zakupy online stały się wygodne, szybkie, bezpieczne i dostępne.

Handel online jest jednak nie tylko korzystny dla klientów, ale również dla sprzedawców. To zarówno szansa, konieczność, jak i wyzwanie. Rynek bowiem wciąż rośnie, więc pozwala na rozwój działalności online. Z drugiej strony zmieniające się nawyki kupujących oraz pojawiające się ograniczenia w sprzedaży tradycyjnej wymusiły większą aktywność w sieci. A ta wiąże się z nauką nowych technologii, głębszą analizą wyników oraz dbałością o doświadczenia e-konsumentów.

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z e-commerce? Z własnym sklepem internetowym:

  • będziesz udostępniał produkty i usługi 24/7,
  • dotrzesz do różnych grup odbiorców Twojej oferty,
  • wykreujesz swoją markę i zbudujesz wizerunek w sieci,
  • zyskasz większą rozpoznawalność firmy w Internecie,
  • zdobędziesz lepszą widoczność strony w wyszukiwarce Google,
  • wypromujesz i wesprzesz sprzedaż stacjonarną,
  • zwiększysz liczbę potencjalnych klientów,
  • zagwarantujesz sobie możliwość mierzenia wyników i śledzenia konkurencji,
  • uzyskasz stabilne dochody i zminimalizujesz koszty prowadzenia sklepu.

Jak widzisz, przeniesienie sprzedaży do sieci to doskonała decyzja. Pamiętaj, że dobre przygotowanie zwiększa szansę na sukces. Nie bój się powierzyć założenia e-sklepu agencji. Specjaliści mają na swoim koncie setki doskonale prosperujących projektów – a Twój może być następny.

Własny sklep internetowy – jak zacząć? Przewodnik krok po kroku

Tylko kilka kroków dzieli Cię od wkroczenia w świat e-commerce. Dziś zostaniemy Twoim przewodnikiem i przeprowadzimy Cię po najważniejszych etapach projektowania własnego sklepu internetowego.

Krok 1. Sprawdź, co musisz wiedzieć przed założeniem e-sklepu

Podstawą każdego skutecznego biznesu jest pomysł. Zanim zaczniesz sprzedawać online, musisz więc określić swój asortyment. Kluczem do sukcesu jest również określenie grupy docelowej proponowanych produktów i usług. Wskaż też korzyści, jakie płyną z Twojej oferty dla kupujących. To z pewnością wyróżni Cię na tle branży – którą wraz z wynikami musisz stale analizować. Na tej podstawie opracuj szczegółowy plan działania i strategię marketingową. A do założenia sklepu internetowego pozostało już tylko kilka kwestii technicznych.

Krok 2. Wybierz platformę e-commerce dostosowaną do Twoich potrzeb

Przeglądanie produktów, dokonywanie zakupów czy przyjmowanie płatności – to podstawowe działania w każdym sklepie internetowym. Ich wykonanie umożliwiają platformy e-commerce. Odpowiedni wybór oprogramowania jest najważniejszą decyzją i inwestycją przy zakładaniu witryny sprzedażowej. Na rynku dostępne są 4 opcje, które różnią się przeznaczeniem i funkcjonalnością:

  • platformy Open-Source,
  • platformy SaaS,
  • platformy dedykowane,
  • platformy licencjonowane.

Każde z rozwiązań ma swoje zalety i wady. Najlepszym wyjściem dla małych i średnich firm, które nie mają dużego budżetu ani szerokiej wiedzy w kwestii programowania, jest opcja Prestashop, czyli platforma typu Open-Source. Sprzedawcy decydują się na nią ze względu na intuicyjność, elastyczność oraz dostępność wielu modułów.

Krok 3. Postaw na odpowiednią domenę internetową

Tworząc sklep online, chcemy wyróżnić się na tle konkurencji i spójnie prezentować swoją markę. Oba cele pozwala zrealizować właściwa domena internetowa. Wybór unikalnego adresu strony WWW to jedna z najważniejszych decyzji na początku przygody z e-commerce. Dzięki chwytliwej, oryginalnej, prostej i zapadającej w pamięć nazwie głównej i rozszerzeniu, klienci dużo łatwiej znajdą Twoje produkty oraz usługi w Internecie.

Niestety nie każda platforma e-commerce zapewnia domenę w pakiecie. Jeśli nie zdecydujesz się na pomoc agencji, to musisz wybraną nazwę zarejestrować samodzielnie. Możesz skorzystać z rynku wtórnego lub zakupić wolny adres.

Krok 4. Zainwestuj w sprawny hosting

Hosting to miejsce wynajęte na serwerze, gdzie można przechowywać wszelkie elementy, z których składa się sklep internetowy. Nic więc dziwnego, że wybór dostawcy jest w tym przypadku tak istotny. Porównując oferty, weź pod uwagę potrzeby witryny oraz konieczne funkcje i dodatki np. wsparcie techniczne. Pamiętaj również o takich parametrach jak bezpieczeństwo czy stabilność usługi.

Wybór hostingu i domeny warto rozpatrzyć u tego samego dostawcy. Obie usługi razem ze sklepem internetowym oferuje firma WeNet. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz wygodnie i sprawnie zarządzać nimi w jednym miejscu.

Własny sklep internetowy – od czego zacząć? Przewodnik e-commerce

Krok 5. Stwórz nowoczesny projekt e-sklepu

Zastanawiasz się, jaki powinien być idealny sklep internetowy? Istnieją pewne cechy i filary, dzięki którym nie tylko możesz zachować stałą bazę klientów, ale również pozyskać nowych.

  • Zgodność z UX

Nowoczesne e-sklepy są projektowane pod kątem UX, czyli doświadczeń użytkownika, które towarzyszą mu podczas przeglądania strony WWW. Dlatego też kluczem do sukcesu jest atrakcyjny, intuicyjny, dostępny i użyteczny projekt witryny sprzedażowej.

  • Responsywność strony

Według statystyk duża część ruchu na stronach e-commerce pochodzi z telefonów komórkowych. Za odpowiednie wyświetlanie się witryny na każdym ekranie odpowiada responsywność. To filar sklepów internetowych, który usprawnia proces zakupowy klienta.

  • Szybkość ładowania

Każdemu kupującemu zależy na prostych i szybkich zakupach. Dlatego uważa się, że strona sklepu internetowego nie powinna ładować się dłużej niż kilka sekund. Wszelkie opóźnienie może spowodować niezadowolenie użytkownika i przyczynić się do wzrostu wskaźnika odrzuceń.

  • Spójność i estetyka

Internauta może już po kilku sekundach ocenić, czy chce pozostać na stronie e-sklepu, czy ją opuścić. Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko, to postaw na spójny i estetyczny projekt WWW. Zadbaj również o atrakcyjną prezentację produktów, wartościowe treści oraz czytelne przyciski wzywające do działania.

  • Bezpieczeństwo e-sklepu

Czy wiesz, czym jest certyfikat SSL? To jeden z najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom odwiedzającym Twój sklep internetowy. Dzięki niemu wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Nowoczesny sklep internetowy z firmą WeNet

Rynek e-commerce rośnie w siłę – internauci kupują coraz chętniej, a kolejni sprzedawcy przenoszą swój biznes do sieci. Przyszedł więc moment na Twój ruch i dotarcie do klientów poprzez założenie własnego e-sklepu. Jeśli jesteś gotowy sprzedawać online, ale potrzebujesz wsparcia, to skorzystaj z oferty agencji SEO i SEM.

Specjaliści przeprowadzą Cię przez każdy etap – od zbadania Twoich potrzeb i analizy danych, poprzez budowę i instalację e-sklepu, po konfigurację, testy i publikację. W ten sposób zyskasz nowoczesny i dopasowany do wymagań Twoich klientów sklep na własność. W pakiecie zostanie zawarta również domena, hosting, certyfikat SSL i konieczne integracje. Sprawdź szczegóły na WeNet.pl.