Pandemia koronawirusa nie odpuszcza, a zatem czas pomyśleć o tym, jak skutecznie prowadzić biznes w tych niepewnych czasach. Niekiedy będzie to wymagało większego wysiłku, a także wypróbowania nowych metod działania. Należy jednak pamiętać, że do odważnych świat należy! Paradoksalnie pandemia może stać się doskonałą okazją do rozwoju, a nawet rozkwitu działalności. Wystarczy tylko otworzyć się na to, co nowe i nieznane. Poniżej przedstawiamy pięć ciekawych metod na pozyskanie klienta w czasach pandemii.
1. Strona internetowa
Ze względu na ciągłe obostrzenia, coraz więcej osób dokonuje zakupów głównie w sieci. Dlatego warto zainwestować we własną stronę internetową do promowania towarów lub usług. W przypadku usług warto zapewnić potencjalnych klientów, że przestrzegasz zaleceń sanitarnych. Możesz także dodać także kilka zdjęć potwierdzających Twoje słowa.
2. Media społecznościowe
Często zwraca się uwagę na to, że social media to jeden z filarów nowoczesnego marketingu. Opinię tę podziela na przykład serwis BeeMail.pl. Stwórz profil na Facebooku lub Instagramie. Promuj w ten sposób swoje towary lub usługi za pomocą ciekawych postów lub tzw. stories. Cały artykuł do przeczytania tutaj: https://beemail.pl/efektywne-pozyskiwanie-klienta-oto-wszystko-co-musisz-wiedziec/.
Jeżeli jednak nie masz pojęcia o specyfice działania tych serwisów, rozważ współpracę z profesjonalną agencją reklamową. To duża szansa, na to, że inwestycja nie tylko się zwróci, ale także przyniesie dodatkowe zyski. Łatwiej będzie też zbudować w ten sposób bazę stałych klientów. Dzięki odpowiednio przygotowanym postom zbudujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Szybko poinfirmujesz także o nowościach w firmowej ofercie.
3. Sprzedaż internetowa
Jeżeli masz sklep stacjonarny, który od dłuższego czasu jest zamknięty, warto pomyśleć o przeniesieniu sprzedaży do sieci. Być może w dalszej perspektywie całkowicie zrezygnujesz ze sklepu stacjonarnego? Warto zaryzykować, bo jest to z pewnością lepsze wyjście, aniżeli czekanie z założonymi rękami na dalszy rozwój wydarzeń. Możesz także rozważyć stworzenie punktu odbioru towarów, które uprzednio klient zamawiałby internetowo lub telefonicznie.
4. Ogłoszenia lokalne
Promuj swoją działalność w lokalnej społeczności. Poinformuj, że działasz pomimo pandemii. Możesz umieścić ogłoszenia na tablicach ogłoszeń lub zdecydować się na klasyczne ulotki. Staraj się jednak zostawiać je tam, gdzie faktycznie możesz liczyć na odbiorców. Jeżeli zatem masz firmę remontowo - budowlaną, szukaj klientów na nowo wybudowanych osiedlach. Unikaj jednak spamowania ulotkami, bo możesz tym jedynie zirytować potencjalnych klientów, którzy zaczną po prostu wyrzucać Twoje ulotki bez czytania. Warto także umieścić czytelną informację na drzwiach lokalu. Poinformuj o zakresie i sposobie działania w dobie pandemii, np. o możliwości wydania posiłku na wynos.
5. Zniżki i promocje
Obecnie niemal wszyscy borykają się z większymi lub mniejszymi trudnościami finansowymi. Dlatego już niewielka zniżka czy promocja może skłonić potencjalnego klienta do zakupu Twojego towaru lub usługi. Możesz także zaoferować gratisy do konkretnej usługi lub produktu.