W Zespole Szkół nr 6 im. M. Kopernika powstał nowy projekt, który z pewnością wzbogaci życie szkolne i pozwoli młodzieży na aktywne uczestnictwo w debatach oraz dyskusjach. Szkolny Hyde Park, inspirowany brytyjskim Speakers' Corner, to przestrzeń, w której uczniowie będą mogli swobodnie wyrażać swoje opinie na różnorodne tematy. Projekt zrealizowano dzięki funduszom z Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego, a jego inauguracja z pewnością przyczyni się do kształtowania postaw obywatelskich wśród młodzieży.
Inspiracja z tradycji brytyjskiej
Realizacja projektu przez młodzież
Przestrzeń sprzyjająca nauce i rekreacji
Inspiracja z tradycji brytyjskiej
W murach rudzkiego Kopernika zrodził się pomysł na stworzenie miejsca, które nawiązuje do brytyjskiej tradycji wolnej mowy. Szkolny Hyde Park, który powstał dzięki 10 tys. zł przyznanym przez miasto, ma na celu stworzenie przestrzeni do swobodnych dyskusji. Przemysław Karpa, przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego, podkreśla, że każdy uczeń, niezależnie od swoich przekonań, będzie miał możliwość zabrania głosu na tematy bliskie młodzieży. To doskonała okazja, aby uczniowie mogli rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne oraz krytyczne myślenie.
Realizacja projektu przez młodzież
Trójka uczniów z klasy 4c była pomysłodawcami tego innowacyjnego projektu. W kwietniu br. podczas sesji Młodzieżowej Rady Miasta odebrali oni nagrodę za realizację swojego pomysłu. Warto zaznaczyć, że to pierwsza edycja Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego, w której uczniowie szkół ponadpodstawowych mogli zgłaszać swoje projekty. Michał Pierończyk, prezydent miasta, wyraził radość z faktu, że młodzi ludzie tak aktywnie angażują się w kształtowanie swojej rzeczywistości, a także zachęcił do udziału w kolejnych edycjach budżetu.
Przestrzeń sprzyjająca nauce i rekreacji
Kopernikowy Hyde Park to nie tylko strefa debat, ale także miejsce, gdzie uczniowie mogą odpoczywać i spędzać czas w relaksującej atmosferze. Wyposażony w kanapy, krzesła, stoliki oraz mikrofony, stwarza idealne warunki do prowadzenia lekcji i interakcji między uczniami. Małgorzata Kaszuba, dyrektor szkoły, zaznacza, że takie miejsce sprzyja rozmowom oraz buduje w uczniach poczucie własnej wartości. Lokalizacja strefy na korytarzu drugiego piętra, obok szkolnej galerii ArtKaus, zachęca uczniów do podziwiania dzieł swoich rówieśników w trakcie przerw.
Na podstawie: Urząd Miasta Ruda Śląska