Rozbudowa trasy N-S zyskuje na tempie, zapowiadając znaczące usprawnienia w komunikacji miejskiej i otwarcie nowych możliwości dla inwestorów. Dzięki współpracy z Unią Europejską i rządowymi programami inwestycyjnymi, miasto stawia ważny krok w kierunku rozwoju infrastrukturalnego.
- Budowa pierwszego odcinka trasy N-S na północ od Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) trwa, korzystając z dobrych warunków pogodowych.
- Projekt otrzymał wsparcie finansowe w wysokości ponad 143 mln zł z funduszy unijnych, mające na celu połączenie trasy z autostradą A4.
- Prezydent Michał Pierończyk podkreśla znaczenie przedsięwzięcia dla mieszkańców i rozwoju miasta.
- W ramach prac budowanych jest m.in. przejazd gospodarczy pod trasa N-S oraz przebudowywane są sieci uzbrojenia podziemnego.
- Z powodu budowy wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu, w tym zamknięcie fragmentu ul. Magazynowej.
- Koszt robót na pierwszym odcinku wynosi około 60,5 mln zł, przy czym część środków pochodzi z Programu Inwestycji Strategicznych.
- Zaplanowano przetargi na kolejne odcinki trasy, z dodatkowym dofinansowaniem w wysokości 250 mln zł.
- Plan rozbudowy trasy obejmuje również kierunek południowy, z dofinansowaniem unijnym na ten cel w wysokości prawie 143,5 mln zł.
- Otwarcie pierwszych odcinków trasy N-S miało miejsce w latach 2013-2018, z częściowym finansowaniem z funduszy UE.
Rozbudowa kluczowej trasy N-S w Rudzie Śląskiej nabiera rozpędu, zwiastując nie tylko poprawę warunków dla kierowców i mieszkańców, ale również otwierając drzwi dla nowych inwestycji. "Prowadzona od kilku lat budowa trasy N-S i docelowe połączenie nią Drogowej Trasy Średnicowej z autostradą A4 to kluczowe przedsięwzięcie drogowe w mieście," mówi prezydent Michał Pierończyk, podkreślając wagę projektu dla lokalnej społeczności.
Prace przy pierwszym odcinku trasy, prowadzącym na północ od DTŚ, postępują sprawnie dzięki korzystnej aurze. W ramach budowy, oprócz standardowych prac drogowych, realizowane są również projekty dodatkowe, takie jak budowa przejazdu gospodarczego czy przebudowa sieci uzbrojenia podziemnego. Zmiany w organizacji ruchu, choć mogą być uciążliwe, są niezbędne dla sprawnego przebiegu inwestycji. Wiceprezydent Jacek Morek informuje, że największym obecnie utrudnieniem jest zamknięcie fragmentu ul. Magazynowej, z objazdem ul. Wolności.
Finansowanie projektu jest możliwe dzięki wsparciu z Programu Inwestycji Strategicznych oraz funduszy unijnych, z kwotą ponad 143 mln zł przeznaczoną na połączenie trasy z autostradą A4. Dodatkowo, miasto planuje dokończenie budowy trasy w kierunku południowym, z nadzieją na otrzymanie jak największego wsparcia, mając na uwadze całkowitą wartość inwestycji wynoszącą 266,7 mln zł.
Historia rozwoju trasy N-S w Rudzie Śląskiej jest przykładem efektywnego wykorzystania środków unijnych i rządowych w celu poprawy infrastruktury drogowej. Zakończenie tego strategicznego projektu nie tylko znacząco usprawni komunikację w mieście, ale również przyczyni się do wzrostu jego atrakcyjności inwestycyjnej.
Urząd Miasta Ruda Śląska