Skuteczne sposoby pozycjonowania strony internetowej w 2020 roku

Algorytm odpowiedzialny za działanie wyszukiwarki jest zmienny, a zatem, zmienne są również sposoby na najskuteczniejsze pozycjonowanie strony. Możemy jednak bezpiecznie postawić na profesjonalne usługi SEO, które gwarantują nam uzyskanie wyników w TOP 3 wyników wyszukiwania. Niemniej jednak, warto także samodzielnie zgłębić ciekawe metody na budowanie pozycji naszej strony.

Content Marketing rośnie w siłę

Google stara się polepszać jakość reklam oraz dążyć do tego, aby Internet był bardziej przyjazny użytkownikom. W związku z tym, bardzo popularne pozycjonowanie stron opiera się dziś na content marketingu. To technika skupiona na tworzeniu wartościowych treści, które rzeczywiście zainteresują użytkowników odwiedzających naszą stronę. Liczą się długie i oryginalne teksty. Wielu specjalistów sądzi, że czas spędzony przez użytkownika na naszej stronie, a także ewentualne przejścia do innych podstron, automatycznie wpływają na silniejszą pozycję domeny.

Linkowanie wciąż bardzo istotne

Jedną z technik łączenia naszej strony z kluczowymi frazami jest oczywiście linkowanie. Należy tu uwzględnić marketing szeptany oraz artykuły sponsorowane. Każdy specjalista SEO potwierdzi, że znaczenie linkowania nie przeminie nigdy. Warto jednak posiadać odpowiednią wiedzę na ten temat, ponieważ „spamowanie” jest obecnie strategią piętnowaną przez Google. Pozycję naszej strony w praktyce budują zatem rzetelne linki mające wpływ na współczynnik zaufania. Najskuteczniejsze pozycjonowanie opiera się dzisiaj na jakości, a nie na ilości.

Pamiętaj o Social Media!

Coraz więcej mówi się o istotnym znaczeniu aktywności w mediach społecznościowych na pozycjonowanie strony internetowej. Po pierwsze, w ten sposób możemy pozyskać dodatkowe linki. Po drugie, jest to kreowanie wizerunku i budowanie grona stałych bywalców na naszej stronie. W związku z tym, aktualne ceny za pozycjonowanie coraz częściej uwzględnia ten aspekt budowania silnego serwisu internetowego. Co szczególnie istotne, jest to jeden z tych elementów, o które możemy zadbać samodzielnie, bez pomocy wykwalifikowanego specjalisty.

Nowoczesne pozycjonowanie stawia na jakość

Warto powiedzieć to jeszcze raz: w nowoczesnym pozycjonowaniu znacznie bardziej liczy się jakość, aniżeli ilość. Dobry specjalista SEO wie, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest 10 linków na dużych portalach, aniżeli 1000 linków na podrzędnych forach. Wyszukiwarki coraz lepiej są w stanie ocenić nasz profil linków i na jego podstawie ocenić poziom zaufania. Najskuteczniejsze pozycjonowanie powinno wychodzić na przeciw oczekiwaniom odbiorów, a zatem oferować im ciekawe i pożyteczne treści, dzięki którym, użytkownicy zostaną zachęceni do tego, aby spędzić więcej czasu na stronie.