Nie da się ukryć, że przygotowanie dobrej konferencji, kongresu, szkolenia, czy też sympozjum to bardzo duże wyzwanie organizacyjne. Aby mieć pewność, że nasze wydarzenie będzie odbywać się zgodnie z planem i bez żadnych zarzutów, warto wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. Po pierwsze, musimy wiedzieć ilu zaproszonych gości się zjawi, a co za tym idzie – jaka sala będzie odpowiednia.

Praktycznie wskazówki jak dobierać hotele konferencyjne

Ilość osób i rodzaj pomieszczenia to tylko garstka dylematów, które należy rozwiać. Obecnie, dostępne są hotele konferencyjne, których oferty pozwalają na wiele dodatkowych atrakcji i udogodnień dla zaproszonych gości. Warto rozważyć opcje związane z hotelami biznesowymi, ponieważ pod wieloma względami jest to najbardziej rozsądne rozwiązanie, kiedy organizowane jest duże przedsięwzięcie.

Konferencje w hotelu – odpowiednio zaplanowany budżet

Obliczenie, jaki dokładnie budżet będzie nam potrzebny, to właściwie podstawa. Warto ustalić maksymalny limit wydatków, ale też nie zaszkodzi, kiedy będziemy mieli możliwość na pewne pole manewru i elastyczność. Rezerwując komfortowy obiekt konferencyjny, nie powinniśmy szukać przesadnych oszczędności, należy liczyć się z dość wysoką ceną za dogodne warunku. Szczególnie, nie poleca się cięcia kosztów w związku z jakością prelekcji, prezentacji i wygody dla zaproszonych gości.

Data wydarzenia w sali konferencyjnej pod Warszawą

Kolejno, należy dokładnie zastanowić się nad tym, kiedy wydarzenie powinno się zacząć, a kiedy zakończyć. Pomoże w tym bezpośrednia konsultacja z uczestnikami. Warto także poprosić o potwierdzenie przybycia, aby mieć pewność, że wszyscy zaproszeni będą mogli wziąć udział w wydarzeniu w konkretnych dniach. Wszystkie hotele na konferencje pod Warszawą mają zazwyczaj dość napięte terminarze, dlatego nie zaszkodzi sprawdzić, jak wygląda terminarz branżowych imprez w naszej okolicy. Inna, duża konferencja branżowa, która odbywa się obok, może stanowić spory problem organizacyjny. Nasi goście będą zmuszeni do podjęcia decyzji, czy skorzystać z naszej oferty, czy tej z tej konkurencyjnej.

Hotel konferencyjny w stolicy? – wybór ostatecznej lokalizacji

To, na jakie miejsce na konferencję się zdecydujemy, powinno być warunkowane praktycznymi względami. Na jednodniowe wydarzenia, warto wybierać obiekty, które pozwalają na bezproblemowe dotarcie. Może być to chociażby hotel konferencyjny w stolicy, ulokowany w centrum. W wypadku kilkudniowych kongresów, rekomendowane są wyjazdy do atrakcyjnych miejsc, gdzie zlokalizowane są też centra konferencyjne.

Najgorsze co możemy uczynić w takim wypadku, to wybrać na chybił trafił. Nawet, kiedy interesujące nas miejsce jest w sporej odległości od naszej firmy, powinno się odwiedzić je osobiście, zweryfikować warunki i dopilnować, aby zadbano o wszelkie szczegóły, które będą istotne podczas naszego wydarzenia. Może bowiem zdarzyć się sytuacja, że sale spełnią nasze oczekiwania pod względem ich wielkości, natomiast nie będą posiadać odpowiedniego nagłośnienia. Co gorsza, może się okazać, że miejsce to, nie jest zaopatrzone w profesjonalny sprzęt do wyświetlania prezentacji multimedialnych.

Kiedy znajdujemy się na miejscu, zyskujemy także możliwość negocjowania oferowanej ceny. Z reguły, nie powinniśmy godzić się już na pierwszą ofertę, jaką zaproponuje nam dany hotel konferencyjny. Umiejętności negocjatorskie mogą być bardzo przydatne. Faktem jest, że spora liczba właścicieli chętniej zejdzie z ceny, niż pozwoli sobie na utratę klienta i możliwości zarobienia pieniędzy.