Na budynku Urzędu Miasta przy placu Jana Pawła II 6 została umieszczona elektroniczna tablica informacyjna dotycząca realizacji Programu „Czyste Powietrze”. Wyświetlana będzie na niej liczba złożonych wniosków o dofinansowanie oraz sumaryczna kwota wypłaconych w ramach programu dotacji.
- Dane te będą dotyczyły przedsięwzięć realizowanych na terenie Miasta Ruda Śląska i będą aktualizowane raz na kwartał na podstawie danych udostępnionych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi Michał Pierończyk, prezydent miasta. - Działanie to jest wynikiem aneksu do porozumienia zawartego jeszcze w 2021 roku pomiędzy WFOŚiGW a miastem Ruda Śląska – dodaje.
Program „Czyste powietrze” pozwala na uzyskanie dofinansowania na wymianę źródła ciepła oraz na kompleksową termomodernizację domu. - W naszym mieście program ten cieszy się sporym zainteresowaniem mieszkańców, którzy dzięki zawarciu porozumienia nie muszą jeździć do Katowic, aby załatwiać formalności – podkreśla wiceprezydent Anna Krzysteczko.
Tablica została zakupiona przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. - Za aktualizację wyświetlanych na tablicy danych będzie odpowiedzialny Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, którego wyznaczeni pracownicy będą wprowadzać dane po zakończonym kwartale – mówi Krystian Morys, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. - Aktualnie wyświetlane są dane na koniec czerwca 2023 roku – dodaje.
W Rudzie Śląskiej realizacją Programu „Czyste Powietrze” zajmuje się Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, w którym przy ul. Markowej 20 (pokój nr 4) znajduje się gminny punkt konsultacyjno-informacyjny. Godziny urzędowania punktu:
- poniedziałek od 10:00 do 15:00,
- wtorek i środka od 8:00 do 12:00,
- czwartek od 12:00 do 17:00.