Pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina marketingu sieciowego, której reguły nieustannie się zmieniają. Co za tym idzie właściciele e-biznesów muszą mieć ciągle rękę na pulsie lub zdać się na pomoc profesjonalistów. W poniższym krótkim artykule wraz z fachowcami przedstawimy Ci dwie najważniejsze metody w tegorocznej bitwie o pozycje.
Najpierw zadbaj o komfort użytkownika
User Experience (UX) to gałąź designu biorąca za cel zapewnienie użytkownikowi naszych produktów i stron jak najlepszego doświadczenia. Pozytywne wrażenia w obcowaniu ze stroną to podstawa dzisiejszego marketingu, który kładzie coraz większy nacisk na wygodę surfującego. Skuteczne pozycjonowanie sklepów i witryn firmowych nie zależy już tylko od technicznego SEO, jak to miało miejsce w poprzednich latach – obecnie najbardziej liczy się to w jakim stopniu nasza WWW jest dostosowana do intencji i przyzwyczajeń internauty.
Gigant z Moutain View uzupełnił nawet listę czynników wpływających na ranking strony o tak zwane Core Web Vitals. Są to zorientowane na badanie doświadczenia odwiedzającego wskaźniki, które mierzą czas ładowania się strony, tempo jej reakcji oraz stabilność wizualną. Jeśli zaś do tych składników dodamy bezpieczeństwo przeglądającego (protokół https) i odpowiedzialny, pozbawiony utrudnień design, otrzymamy wzorcową stronę, która zacznie piąć się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście wszystkie powyższe kwestie kompleksowo załatwi za Ciebie profesjonalna agencja interaktywna, taka jak Afterweb. To właśnie jej specjaliści pomogą najszybciej osiągnąć pozycję w TOP10 i utrzymać ją jak najdłużej!
Regularnie twórz wartościowe dla odbiorców treści
Bez kampanii content marketingowych pozycjonowanie strony nie byłoby w żadnym stopniu skuteczne. Każda witryna musi zawierać teksty i media, które potrafią przyciągnąć internautę. W przeciwnym wypadku trudno mówić o widoczności i rozpoznawalności marki. Marketing treści ma za zadanie dotknąć w unikalny sposób kwestii, z którymi zmaga się nasz rynkowy target. Najczęściej z powodu braku czasu i zasobów firmy decydują się na skorzystanie z pomocy fachowych redaktorów i copywriterów pracujących w zespołach pod skrzydłami agencji marketingu online.
To oni tworzą spójną komunikację przedsiębiorstwa i na podstawie analiz konkurencji wypuszczają na rynek materiały oryginalne oraz relewantne dla wszystkich zainteresowanych ofertą naszego sklepu. Warto przy tej okazji wspomnieć także o najnowszych algorytmach Google, których zadaniem jest badanie autentyczności tekstów tak na poziomie pojedynczych zdań (BERT), jak i całych akapitów (SMITH). Najnowsza sztuczna inteligencja sprawia, że coraz trudniej uzyskać dobrą pozycję przy pomocy wątpliwych jakościowo wpisów i artykułów.