Jeśli masz firmę, prawdopodobnie spędzasz dużo czasu próbując wykopać najnowsze wskazówki marketingowe mediów społecznościowych. I nie bez powodu. Istnieje obecnie 4,2 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych - prawie dwa razy więcej niż było zaledwie pięć lat temu. Ci użytkownicy spędzają średnio 2 godziny i 25 minut na kanałach społecznościowych każdego dnia.
Te prawie 2,5 godziny dają firmom niesamowitą szansę na:
- budowania świadomości marki
- rozwijać relacje z klientami
- a nawet dokonywać sprzedaży bezpośrednio na platformach społecznościowych.
Zacznij od planu
Łatwo jest zacząć używać mediów społecznościowych do celów biznesowych. Wszyscy korzystamy z mediów społecznościowych w naszym codziennym życiu, więc mamy pewien poziom komfortu z tymi narzędziami. Stworzenie strony na Facebooku dla Twojej firmy, rozpoczęcie publikowania postów na Instagramie czy obecność na Twitterze nic nie kosztuje. Ale zanim wskoczysz na nogi, pamiętaj: każda dobra strategia biznesowa zaczyna się od dobrego planu. Tak, możesz korzystać z narzędzi społecznościowych za darmo. Ale czas i wysiłek włożony w ich stworzenie to inwestycja w Twój biznes.
Bez planu nie masz jasnego celu, który chcesz osiągnąć. Oznacza to, że nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, czy otrzymujesz zwrot z tej inwestycji. Poświęć czas na stworzenie planu mediów społecznościowych z góry. To gwarantuje, że wszystkie Twoje wysiłki społeczne wspierają konkretne cele biznesowe.
Wyznacz cele i zadania dla mediów społecznościowych
Stwórz cele, które będą zgodne z ramami SMART. Powinny one być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie. Opieraj swoje cele na wskaźnikach, które będą miały realny wpływ na Twój biznes. Na przykład, możesz dążyć do pozyskania klientów lub podniesienia współczynnika konwersji, zamiast po prostu zbierać polubienia.
Zbadaj konkurencję
Jak Twoi konkurenci korzystają z mediów społecznościowych? Nie chcesz ich kopiować, ale uczenie się na podstawie tego, co zrobili inni, to świetny sposób na skrócenie swojej krzywej uczenia się. Analiza konkurencji może pomóc Ci dowiedzieć się, co działa, a co nie w przypadku innych firm, takich jak Twoja.
Przeprowadź audyt mediów społecznościowych
Jeśli już korzystasz z mediów społecznościowych, teraz jest czas, aby zrobić krok wstecz i ocenić swoje dotychczasowe wysiłki. Mamy łatwy w użyciu szablon audytu mediów społecznościowych, który przeprowadzi Cię przez ten proces.
Czerp inspirację
Przyjrzałeś się temu, co Twoja konkurencja robi w sieci, ale co z innymi firmami? Czerp inspirację z sukcesów firm z każdej branży. Gdzie można znaleźć te historie sukcesu? Zajrzyj do sekcji biznesowej na stronach większości portali społecznościowych, a na pewno znajdziesz przydatne studia przypadków. Ten blog również może być świetnym źródłem inspiracji, ponieważ zawsze zamieszczamy wiele przykładów. Zwróć też uwagę na to, co robią Twoje ulubione marki. Co sprawia, że chcesz kliknąć, śledzić lub kupić?