Pozycjonować strony można na wiele różnych sposobów, ale pozyskiwanie linków jest jednym z najważniejszych etapów tego procesu. Okazuje się jednak, że nie wszystkie linki są dobre. Jak więc je odróżnić? Gdzie ich szukać? Wyjaśniamy poniżej.
Teraz, jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie Warszawa jest tym miastem, w którym można bez problemu znaleźć agencję pozycjonowania, gotową podjąć się tego zadania. Fachowcy wiedzą gdzie i jakich linków szukać, które zastosować i do jakich efektów doprowadzą. Warto mimo to zorientować się w temacie i pogłębić swoją wiedzę o cechy charakteryzujące dobre linki.
Cechy, które charakteryzują dobre linki
Pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony ma ogromny wpływ na pozycjonowanie firm, a konkretnie ich stron. Należy jednak pamiętać o zmianach, jakie zaszły w ostatnim czasie. Otóż chodzi o to, by nie pozyskiwać ich z tak zwanych farm linków, co może doprowadzić do zdecydowanie większych strat niż zysków. Liczy się tu przede wszystkim jakość, a nie ilość.
Dobrym linkiem można nazwać ten, który pochodzi ze strony o podobnej tematyce. Ważne jest również to, aby na stronie, z której pochodzą były zamieszczone wyłącznie wartościowe i sprawdzone informacje, treści. W dodatku linki powinny być całkiem naturalne, a więc nie powinno się pozyskiwać ich przy użyciu specjalistycznych programów. Trzeba mieć też na uwadze to, że tekst z kotwicy z linkiem musi być zróżnicowany. Nie ma obowiązku, aby zawierał konkretne słowa kluczowe. Dziś te linki, które zawierają słowa kluczowe, nie są pozytywnie odbierane przez Google, lecz przeciwnie, uznawane są przez roboty za mniej wartościowe.
Istota dobrych linków
Skoro już wiemy czym powinny charakteryzować się dobre linki, nie pozostaje nic innego, jak tylko wyjaśnić, dlaczego dobre linki są tak bardzo istotne. Otóż są one ważne ze względu na pozycjonowanie stron. To właśnie takie linki pod uwagę biorą roboty Google. Badają to, z jakiej strony wychodzą linki do pozycjonowanej strony. Warto też mieć na uwadze to, że jeden link pozyskany z wartościowej strony będzie zdecydowanie skuteczniejszy w zakresie pozycjonowania, niż nawet setki słabej jakości linków. Wszystko wskazuje więc na to, że najlepiej zlecić to zadanie specjalistom. Dla nich pozycjonowanie top 10 to nic skomplikowanego, a wiedza, jaką dysponują, pomoże im dotrzeć do wartościowych linków.
Jak przygotować kampanię, by uzyskać dobre linki?
Zadanie to dla początkującego pozycjonera może nie być proste. Jednak na szczęście dziś mamy możliwość korzystania z usług także tych bardziej doświadczonych. To oni wiedzą, że działania muszą być dostosowane do nieustannie zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Orientują się również w tym, że pozytywne efekty przynosi chociażby współpraca pomiędzy pozycjonerami a pracownikami firm działających w branży marketingowej. Bardzo ważną sprawą jest to, aby skrupulatnie wybierać strony, z których pozyskane będą wspomniane tu wielokrotnie linki. By dowiedzieć się więcej, warto skonsultować ten temat ze specjalistą. Należy mieć na uwadze to, że czasy się zmieniają, a wraz z nimi metody pozyskiwania linków, czy samego pozycjonowania.