Kilka zasad, które sprawdzą się przy prowadzeniu firmowego fanpage’a

Prowadzenie fanpage może wydawać się stosunkowo proste. Warto jednak znać kilka podstawowych zasad i reguł, które mogą okazać się pomocne do tego, aby móc odnieść sukces.

Jakość dostarczanych treści

Firmy obecnie będą się zmagać z niezwykle trudną sytuacją kryzysową na rynku nie tylko polskim, ale również europejskim czy światowym, dlatego też agencje interaktywne typu https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw i oferują pomoc nie tylko z zakresu "social media". Użytkownicy Facebooka oprócz podstawowej funkcjonalności jaką jest kontakt ze znajomymi, poszukują ciekawych oraz wartościowych treści, a także rozrywki. Jeśli firmowy fanpage wychodzi naprzeciw tym potrzebom to ma szansę na przyciągnięcie uwagi i zyskanie aktywnego fana. Oczywiście należy mieć świadomość tego, że jakość dostarczanych treści musi być na swój sposób unikalna oraz zachęcać do wyrażenia swojej opinii w komentarzu, polubienia lub udostępnienia znajomym. Z tego względu dość często na końcu tekstu stosuje się pytanie, które zachęca do wyrażenia własnej opinii poprzez włączenie się w dyskusję w komentarzach.

Komunikacja w czasie rzeczywistym

Klienci, którzy szukają bezpośredniego kontaktu z firmą, czy to poprzez wyszukiwarkę Google lub w inny sposób, trafiają na stronę firmową na Facebooku. Komunikator powiązany z kontem na Facebooku umożliwia szybki kontakt i wysyłanie bezpośrednich wiadomości do osób zarządzających firmową stroną na Facebooku. W tym przypadku nie jest istotne czy za odpisywanie na takie wiadomości odpowiada osoba, która posiada szeroką wiedzę z zakresu firmy, czy może doświadczony pracownik agencji reklamowej. Znacznie bardziej ważne jest to, aby odpowiedź była szybka i pozwalała utwierdzić w przekonaniu użytkownika o tym, że ktoś będzie w stanie zająć się jego problemem lub bardziej szczegółowa odpowiedź na jego pytanie zostanie wkrótce udzielona. Co ciekawe, Facebook zamieszcza krótką informację o tym ile czasu średnio zajmuje odpowiedź danego fanpage’a na zapytania wysłane przez komunikator, więc tekst „zwykle odpowiada w ciągu kilku godzin” będzie dużo bardziej zachęcający do wysłania zapytania niż tekst „zwykle odpowiada w ciągu kilku dni”

Monitorowanie i analizowanie statystyk

Niekiedy trudno przewidzieć jaki skutek będzie miało zamieszczenie wybranego tekstu na firmowym fanpage’u. Jest to szczególnie trudne do oszacowania w przypadku jeśli prowadzimy fanpage od niedawna. Facebook udostępnia zaawansowane narzędzia, które pozwalają śledzić statystyki z podziałem na poszczególne posty. Można dzięki temu dokładnie dowiedzieć się jakiego rodzaju treści okazały się strzałem w dziesiątkę, a jakie treści w wywołały znikome zainteresowanie. Na podstawie tych statystyk można podejmować decyzje, które pozwolą na jeszcze lepsze porozumienie z fanami.